Plany dietetyczne, a utrata wagi

Dieta roślinna może pomóc w utracie wagi. Wegetarianizm i weganizm to najbardziej popularne wersje, które ze względów zdrowotnych, etycznych i środowiskowych ograniczają stosowanie produktów pochodzenia zwierzęcego.

Istnieją jednak również bardziej elastyczne diety roślinne, takie jak dieta elastyczna, która jest dietą roślinną umożliwiającą umiarkowane spożywanie produktów zwierzęcych.

Jak to działa: Istnieje wiele rodzajów wegetarianizmu, ale większość z nich polega na eliminacji całego mięsa, drobiu i ryb. Niektórzy wegetarianie mogą również unikać jaj i nabiału.

Dieta wegańska idzie o krok dalej, ograniczając wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego, a także produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak nabiał, żelatyna, miód, serwatka, kazeina i albumina.

Nie ma jednoznacznych zasad dotyczących diety elastycznej, ponieważ to raczej zmiana stylu życia niż diety. Zachęca do jedzenia głównie owoców, warzyw, roślin strączkowych i całych ziaren, ale pozwala na umiarkowane spożycie białka i produktów zwierzęcych, co czyni ją popularną alternatywą.

Wiele z ograniczonych grup żywności ma wysoką zawartość kalorii, więc ograniczenie ich może pomóc w utracie wagi.

Utrata masy ciała: Badania wykazują, że diety roślinne są skuteczne przy odchudzaniu.

Przegląd 12 badań, w których uczestniczyło 1 151 osób, wykazał, że osoby stosujące dietę roślinną straciły średnio o 4,4 funta (2 kg) więcej niż osoby stosujące produkty pochodzenia zwierzęcego.

Ponadto, osoby stosujące dietę wegańską straciły średnio 5,5 funta (2,5 kg) więcej niż osoby nie stosujące diety roślinnej.

Diety roślinne prawdopodobnie pomóc utratę masy ciała, ponieważ są one zazwyczaj bogate w błonnik, który może pomóc Ci pozostać pełniejsze na dłużej, a niska zawartość tłuszczu wysokokalorycznego.

Inne korzyści: Dieta roślinna wiąże się z wieloma innymi korzyściami, takimi jak zmniejszone ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, takich jak choroby serca, niektóre nowotwory i cukrzyca. Mogą one również być bardziej przyjazne dla środowiska niż diety oparte na mięsie.

Minusy: Chociaż diety roślinne są zdrowe, mogą ograniczać ważne składniki odżywcze, które zazwyczaj znajdują się w produktach pochodzenia zwierzęcego, takie jak żelazo, witamina B12, witamina D, wapń, cynk i kwasy tłuszczowe omega-3.

Elastyczne podejście lub właściwa suplementacja może pomóc w rozliczeniu się z tych składników odżywczych.

Comments closed

  • Kondycja naszego organizmu

    Aktualnie ludzie w całym kraju są coraz bardziej świadomi tego, jak ważna dla ich zdrowia i samopoczucia jest dobrze dobrana dieta.  Przecież to oczywiste, że to co jemy wpływa na nasze samopoczucie i w jakiej kondycji pozostaje nasze ciało.  Jednak jak się niemniej okazuje, nie każdy ma o tym  pojęcie.  Szczególnie dotyczy to dobrze wykształconych read more …